Meer en meer reizigers reizen voor een langere tijd doorheen hun bestemmingen. Drie weken rondtrekken in een land kan echter wel zijn invloed hebben op je conditie. Akkoord, als je af en toe eens een stevige wandeling maakt, dan heb je wel wat beweging. Maar als je de routine hebt opgebouwd om een aantal keer per week te gaan joggen, dan zal je merken dat dat tijdens het reizen een stuk moeilijker is. Zeker als je een autovakantie hebt gepland waarbij je toch heel wat uren in de auto verblijft. Een gezonde levensstijl opbouwen is dan ook niet altijd makkelijk tijdens je vakanties. En dan hebben we het nog niet over de vele restaurantbezoekjes die daar wellicht mee gepaard gaan. Wie toch iets wil doen aan zijn conditie en gezondheid tijdens het reizen, hebben we alvast enkele tips.

© Pxhere.com

1. Maak van je gezondheid en conditie een prioriteit tijdens het reizen
Tijdens je vakantie heb je heel wat tijd. Meer tijd dan thuis. Dus waarom zou je van die extra tijd niet gebruik maken om je conditie en gezondheid op de eerste plaats te zetten? Dagelijks een paar oefeningen doen neemt niet zoveel tijd in beslag en heeft een grote invloed op je lichaam.


Uitstekende accommodatie met tal van faciliteiten en extra’s. Bekijk het aanbod.
Promo
Spreekt deze bestemming je aan? Dit is de weg naar een geslaagde autovakantie!
Promo
Ontdek een waaier aan autovakanties en rij de zee, bergen, stad of bos tegemoet!
Promo

2. Wandelen!
Wandel zo vaak mogelijk tijdens je reis. Moet je nog boodschappen doen? Laat de auto staan en ga te voet. Doe af en toe eens een wandeling in de nabij omgeving van je verblijfplaats. Ook steden verkennen is het makkelijkst en het leukst om te voet te doen. Je ziet immers een flink stuk meer dan op de bus of metro.

3. Overal is wel ergens een park
Hoeveel wereldsteden ken je waar er geen stadspark is? Inderdaad, geen enkel! Gebruik deze dan ook. Verblijf je een aantal dagen in een wereldstad, sta dan misschien eens een keertje extra vroeg op en ga een eindje joggen in het stadspark. Londen heeft Hyde Park, Amsterdam heeft het Vondelpark en Rome heeft de Villa Borghese. Nadien kun je dan extra genieten van dat uitgebreid ontbijt.

4. Let op wat je eet
Wat je eet heeft nog altijd de grootste invloed op je gezondheid. Tijdens het reizen ben je al sneller geneigd om dagelijks op restaurant uit te gaan eten. Niet dat het niet is toegestaan, maar kies misschien eens voor een gezonder alternatief op het menu dan die vetrijke voeding.

© Pxhere.com

5. Doe wat je kan
Misschien heb je soms toch minder tijd dan gedacht. Dan stel je het gewoon met wat minder tijd. De duur van je trainingen is niet altijd even belangrijk. Zorg gewoon dat je de tijd die je over hebt goed benut met het doen van enkele oefeningen.

6. De’Nooit 2′-regel
Heb je een dag gemist om oefeningen te doen? Niet erg. Laat het alleen nooit toe om twee dagen op een rij je oefeningen te missen. Op die manier bouw je een routine op, in je gezondere levensstijl tijdens het reizen.


Uitstekende accommodatie met tal van faciliteiten en extra’s. Bekijk het aanbod.
Promo
Spreekt deze bestemming je aan? Dit is de weg naar een geslaagde autovakantie!
Promo
Ontdek een waaier aan autovakanties en rij de zee, bergen, stad of bos tegemoet!
Promo